שאלות ותשובות

על מֻקְדָּם

מֻקְדָּם עוזרים לך להיות בשליטה על הפנסיה והחסכונות שלך. אנחנו עושים את זה על ידי מעקב ובקרה חודשיים אחר נתוניך הפנסיוניים, ושולחים לך בכל חודש בוואטסאפ דו”ח חודשי המפרט את מצב החסכונות שלך והתראות על חריגות שזוהו בחודש החולף. בכל בקשה למידע עדכני על החסכונות שלך – פשוט לשלוח לנו שאלה בוואטסאפ ואנו נשמח לענות! מלבד שירות המעקב והבקרה, ישנם שירותים נוספים שאנחנו מספקים. מוזמנים לקרוא עוד בעמוד הבית או לפנות באמצעות הוואטסאפ לשאלות נוספות.

וודאי. אנחנו חברה רשומה ומוכרת, ופועלים תחת כל הוראות הדין הנדרשות. בועז אופלר הוא סוכן ביטוח פנסיוני בעל רישיון, עם ניסיון של מעל 15 שנים בתחום הפנסיה וההשקעות.

תהליך ההצטרפות הדיגיטלי

פשוט מאוד – שולחים לנו הודעה בוואטסאפ, “אני רוצה להצטרף לשירות”, באמצעות לחיצה כאן או באמצעות כפתור ‘להרשמה לשירות’ בעמוד הבית, או ישירות דרך הוואטסאפ שלכם לטלפון 058-6687253.

השירות הדיגיטלי כולל שלושה בשלב זה שלושה דברים עיקריים:

  • דו”ח חודשי המפרט את סך הצבירות בחסכונותיך, מפורט לפי סוג מוצר (פנסיה, גמל, אחר)
  • שירות מעקב ובקרה – הרובוט שלנו בודק עבורך בכל חודש שלא קורה שום דבר חריג בחסכונות שלך. בין השאר – נבדוק ונתריע בוואטסאפ במידה ונזהה חריגות בדמי ניהול, מסלולי השקעה, הפקדות, ועוד מדדים נוספים.
  • זמינות למידעים – נשמח לעמוד לרשותך במרחק הודעת וואטסאפ בכל בקשה למידע. רוצה לדעת כמה כסף נזיל יש לך? או אם ההפקדות נכנסו כמו שצריך בחודש שעבר? תנו סימן בוואטסאפ ואנחנו על זה.

בעתיד צפויים להתווסף רבדי בקרה נוספים ופורטל וובי עם פירוט ברמת המוצר, כולל גרפים של התפתחות, ועוד.

כחלק מהדרישות הרגולטוריות, הפעילות שלנו דורשת שנבצע אימות של זהות המבקשים לקבל את השירות. רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון קובעת רף לאימות זהות חזק עבור גופים המעניקים שירותים פנסיוניים, לכן תהליך אימות הזהות לשירות שלנו הוא משולב – כאשר בשלב הראשון יש להעלות צילום תעודת הזהות, ובשלב השני – יש לאמת כרטיס אשראי על שם מבקש השירות.

אימות כרטיס אשראי, בשילוב צילום תעודת הזהות מאפשר לנו לדעת בסבירות גבוהה שאכן מקבל השירות הוא מבקש השירות. זהו חלק מזיהוי האימות ה’חזק’ אליו אנו נדרשים מצד הרגולטורים. בכל מקרה, במהלך אימות הכרטיס לא מתבצע חיוב או תפיסת מסגרת. ההצטרפות ומתן השירות לאורך תקופת הניסיון הינם ללא עלות.

אימות כרטיס האשראי מתבצע בעמוד תשלום מאובטח (קישור שתקבלו באמצעות הוואטסאפ). את צילום תעודת הזהות באפשרותך גם לשלוח באמצעות המייל לכתובת hello@mukdam.co.il. בשורת הנושא במייל יש לציין את שמך המלא ומספר הזהות שלך.

כן. השירות הינו שירות בתשלום. למצטרפים חדשים השירות מוצע בחינם לתקופת התנסות של 3 חודשים, בתום תקופת ההתנסות ניתן לבטל את המנוי לשירות על מנת שלא להמשיך למנוי בתשלום.

לקוחות סוכנות מקבלים את שירות המעקב והבקרה כחלק משירותי הסוכנות וללא עלות נוספת.

באמצעות פנייה בוואטסאפ, ומשלוח הודעה “הסר”, או באמצעות לחיצה כאן

כרגע, דרישות המערכת היא שכל אדם בוגר יצטרף עם חשבון וואטסאפ משלו. לאחר ההצטרפות, תוכלו לבקש בוואטסאפ לקבל את הדו”חות גם לחשבון וואטסאפ נוסף. במידה ומדובר בילד, ניתן לצרף לאותו מספר – אנו פנו אלינו בנושא באמצעות הוואטסאפ.

בתהליך ההצטרפות לשירות, כל אדם בוגר נדרש לאמת כרטיס אשראי על שמו. אם מדובר בילד – ניתן לאמת כרטיס אשראי על שם הורה, בתיאום מול נציג של מקדם בוואטסאפ.

כן. אם ברצונך לשלם עם כרטיס אשראי אחר מזה שהוזן בתהליך אימות הזהות – יש לציין זאת בפנייה בוואטסאפ.

כן. שלחו לנו הודעה בוואטסאפ אם ברצונכם לקבל דיווח עבור בני משפחה.

כל המידע על הרשאות למידע

זה המסמך המאשר לנו לבקש מהמסלקה הפנסיונית או מחברות הביטוח והפיננסים את המידע שלך. המסמכים הינם בנוסח אחיד כפי שקבע הרגולטור – רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ולא בוצע בהם שינוי מצידנו (למעט הוספת לוגו).

בתהליך ההצטרפות חתמת על הרשאה חד-פעמית למידע (נספח א’). ההרשאה הזו כשמה כן היא – הרשאה לקבלה חד-פעמית של המידע, וזה מאפשר לנו ‘לגלות’ את כל הקופות שלך עבורן נדרשים מעקב ובקרה. לצורך ביצוע המעקב והבקרה – יש צורך לקבלת המידע באופן חודשי ומתמשך – ולכן לאחר הדו”ח החודשי הראשון אנחנו מבקשים הרשאות מתמשכות למידע (נספח ב’2).

הרשאה חד-פעמית (נספח א’) מאפשרת משיכה חד-פעמית של המידע הפנסיוני שלך מכל הגופים המוסדיים, והיא תקפה ל90 יום חתימתה.

הרשאה מתמשכת למידע (נספח ב’2) מאפשרת קבלת מידע באופן חודשי ומתמשך על החשבונות המפורטים במסמך בלבד. הבקשה תקפה רק עבור הגוף אליו מיועדת הבקשה (כלומר יש לחתום על הרשאה שכזו לכל חברה בה מנוהלת עבורך קרן או קופה כלשהי). התוקף של הרשאה זו יכול להגיע עד 10 שנים לכל היותר. הרשאה מתמשכת יכולה להתבטל במקרים מסויימים כפי שמתואר בהמשך.

אל דאגה. במסגרת השירות הדיגיטלי (מעקב ובקרה) אנחנו לא מבקשים הרשאות לביצוע פעולות. מה שאנחנו מבקשים אלו הרשאות למידע בלבד. מתן הרשאות מסוג זה, אין בכוחן לבטל הרשאות לסוכנים קיימים בחשבונותיך ואין בכוחן לתת לנו הרשאות להעברת בקשות לביצוע פעולות בשמך.

במסמך ההרשאה המתמשכת (נספח ב’2) מפורטים בטבלה בעמוד השני כל חשבונותיך, ומסומנים בעמודה השלישית שההרשאה היא למידע בלבד. מתחת לטבלה זו מצויין בהערה שעבור מוצרים שסומנו כך, הסוכן יוכל לקבל מידע בלבד. 

מתחת לטבלה, תחת סעיף ‘ביטול הרשאה קודמת’ , מצויין בהערה שמתן הרשאה למידע בלבד (כפי שאנו מבקשים), לא תבטל הרשאה שניתנה לבעל רישיון קודם. 

המסמך המובא הינו מסמך בנוסח אחיד כפי שנקבע על פי רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון (אנחנו רק הוספנו לוגו).

נספח ב’2 משמש גם למינוי סוכן רגיל (ייפוי כח לביצוע פעולות), וגם לייפוי כח למידע בלבד. אכן הרוגלטור טרם מצא לנכון להפריד את הבקשות לטפסים נפרדים.

בפועל, אנחנו ממלאים ושולחים את הטופס כבקשה למידע בלבד, שלא נותנת לנו הרשאות לביצוע פעולות ולא מבטלת ייפוי כח לבעלי רישיון קיימים.

במסמך ההרשאה המתמשכת (נספח ב’2) מפורטים בטבלה בעמוד השני כל חשבונותיך, ומסומנים בעמודה השלישית שההרשאה היא למידע בלבד. מתחת לטבלה זו מצויין בהערה שעבור מוצרים שסומנו כך, הסוכן יוכל לקבל מידע בלבד. 

מתחת לטבלה, תחת סעיף ‘ביטול הרשאה קודמת’ , מצויין בהערה שמתן הרשאה למידע בלבד (כפי שאנו מבקשים), לא תבטל הרשאה שניתנה לבעל רישיון קודם. 

אל דאגה. במסגרת השירות הדיגיטלי (מעקב ובקרה) אנחנו לא מבקשים הרשאות לביצוע פעולות. מה שאנחנו מבקשים אלו הרשאות למידע בלבד. מתן הרשאות מסוג זה, אין בכוחן לבטל הרשאות לסוכנים קיימים בחשבונותיך ואין בכוחן לתת לנו הרשאות להעברת בקשות לביצוע פעולות בשמך.

במסמך ההרשאה המתמשכת (נספח ב’2) מפורטים בטבלה בעמוד השני כל חשבונותיך, ומסומנים בעמודה השלישית שההרשאה היא למידע בלבד. מתחת לטבלה זו מצויין בהערה שעבור מוצרים שסומנו כך, הסוכן יוכל לקבל מידע בלבד. 

מתחת לטבלה, תחת סעיף ‘ביטול הרשאה קודמת’ , מצויין בהערה שמתן הרשאה למידע בלבד (כפי שאנו מבקשים), לא תבטל הרשאה שניתנה לבעל רישיון קודם. 

תוקף ההרשאות המתמשכות למידע הינו בתוקף מקסימלי של עד 10 שנים מיום החתימה על המסמך. 

הרשאות מתבטלות באופן אוטומטי במקרים הבאים:

  • משיכה מלאה של כל הכספים מהחשבון
  • ניוד מלא של כל הכספים מהחשבון (העברת כספים לקופה חדשה)
  • מינוי סוכן
    • לתשומת לבכם – אם אתם מבצעים מינוי סוכן חדש (חותמים על נספח ב’1 או ב’2 לסוכן שהוא לא מקדם), תחת סעיף ‘ביטול הרשאה קודמת’ יש לבחור באפשרות שלא מבטלת ייפוי כח למידע בלבד.

כן, באפשרותך לבטל הרשאה בכל עת באמצעות שתי דרכים:

  • התחברות לאתר המסלקה הפנסיונית והגשת בקשה באופן עצמאי לביטול ההרשאות עבור מקדם.
  • לשלוח בקשה למינוי סוכן חדש (שהוא לא מקדם) ולסמן בה שיש לבטל את כל ייפוי הכח הקודמים (כולל כאלו למידע בלבד)

מרגע שההרשאה המתמשכת שנתת לנו מתעדכנת באופן תקין, הדרך היחידה שלנו להפסיק את קבלת המידע שלך באופן יזום היא על ידי החתמתך על המסמך הזה, ושליחתו לכל חברה בנפרד.

אם לא מתבצעת חתימה על המסמך, החברות ממשיכות לשלוח לנו את המידע, ואנחנו ממשיכים לשלם על קבלת המידע הזה מבלי שיש לנו שליטה על הפסקתו. לכן אנחנו מבקשים בעת הפסקת השירות לחתום על מסמך ‘ביטול הרשאה מתמשכת’. במידה ולא ייחתם מסמך זה לאחר תזכורות, ייתכן ויבוצע חיוב מכרטיס אשראי בעבור עלות המידע. 

הרשאות מתמשכות לא עוברות עם הכסף כאשר מתבצע ניוד (העברת כספים לקרן חדשה). לכן ייתכן שבחודש הראשון לאחר ניוד, יהיה חוסר בדו”ח החודשי.

כדאי לעדכן אותו לאחר הקמת קופות חדשות, ניודים, או שינויים אחרים שמתבצעים בחשבונותיך.

הוספה של קופות \ קרנות חדשות לשירות המעקב והבקרה מתבצעת באופן דומה לתהליך ההצטרפות – אנחנו מזמינים מידע חד-פעמי, מספקים על פיו דו”ח חודשי ראשוני, ומחתימים מחדש על הרשאות מתמשכות למידע. תהליך העדכון של קופות חדשות, כרוך בשלב זה בעלות חד-פעמית של 20 ש”ח (ייגבה מכרטיס האשראי שאומת בעת ההצטרפות לשירות אלא אם התבקש אחרת).

כן, כדאי מאוד. חשוב לשים לב לא לבטל לנו את ייפוי הכח בעת חתימה על ייפוי כח חדשים עבור סוכנים אחרים, וגם לעדכן אותנו כשנפתחות קרנות חדשות.

במידה וקיבלת התראות, ייתכן מאוד שהסוכן שלך יוכל לעזור לך לטפל בהן.

שירות מעקב ובקרה

שירות מעקב ובקרה כולל את האלמנטים הבאים:

  • דו”ח חודשי המפרט את סך הצבירות בחסכונותיך לפי סוג מוצר (פנסיה, גמל, אחר)
  • התראות על חריגות שזוהו (שינויים בדמי ניהול, מסלולי השקעה, הפקדות, ועוד)
  • זמינות למידעים בהודעת וואטסאפ – כל מה שברצונך לדעת. כמה כסיף נזיל, או מה מסלול ההשקעה בקרן הזו וההיא. לשלוח לנו שאלה בוואטסאפ ונענה בשמחה!

 

הנתונים שלנו מסתמכים על מידע שמתקבל ישירות מחברות הביטוח וב99.9% אחוז מהמקרים המידע הזה מדויק ויש התאמה בינו ובין המצב בפועל. לעיתים נדירות קורה שישנן שגיאות בנתונים שהחברות שולחות לנו, אבל זה דיי נדיר. במידה ואנחנו מזהים משהו חריג בכל מקרה נישלח לך התראה. למען הסר ספק, במידה וישנה אי התאמה בנתונים, הנתונים הקובעים הם אלו המופיעים בספרי החברה ולא אלו שנשלחים אלינו באופן דיגיטלי.

לעדכן אותנו באמצעות הוואטסאפ “היי מקדם, יש לי קופה חדשה”, ואנחנו נתחיל את תהליך העדכון. 

הוספה של קופות \ קרנות חדשות לשירות המעקב והבקרה מתבצעת באופן דומה לתהליך ההצטרפות – אנחנו מזמינים מידע חד-פעמי, מספקים על פיו דו”ח חודשי ראשוני, ומחתימים מחדש על הרשאות מתמשכות למידע. תהליך העדכון של קופות חדשות, כרוך בשלב זה בעלות חד-פעמית של 20 ש”ח (ייגבה מכרטיס האשראי שאומת בעת ההצטרפות לשירות אלא אם התבקש אחרת).

יכולות להיות כמה סיבות:

  • תקלה אצל החברה בשליחת המידע
  • בוצע פדיון בקופה (משכה מלאה או חלקית של הכספים)
  • בוצע ניוד בקופה (העברת כספים לקופה חדשה)
  • בוצע מינוי סוכן חדש שביטל את ההרשאה המתמשכת למידע של מקדם

נשמח לבדוק איך נוכל לעזור. אנו פנו אלינו באמצעות הוואטסאפ.

באמצעות פנייה בוואטסאפ, ומשלוח הודעה “הסר”, או באמצעות לחיצה כאן